با هدف تامین امنیت و بالابردن ایمنی منابع اطلاعاتی، سیستم های فایر وال ارتقا یافت.

تاریخ انتشار : 1399/09/01 - ساعت انتشار: ٠٩:٤٣ - گروه خبری : اخبار قدیمی

رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: به منظور تامین امنیت و بالا بردن ایمنی منابع اطلاعاتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از تجاور هکرها و سرقت اطلاعات، سیستم های فایر وال ارتقا یافت.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: به منظور تامین امنیت و بالا بردن ایمنی منابع اطلاعاتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از تجاور هکرها و سرقت اطلاعات، سیستم های فایر وال ارتقا یافت.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، محمدرضا علیجان‌بیگی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات کارها به دو بخش سخت افزار و نرم افزار تقسیم می‌شود، اظهار کرد: به منظور ارتقای امنیت و سرعت سیستم اتوماسیون اداری منابع طبیعی که از سال 84 راه اندازی شده و تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته، برنامه ی جامع تهیه شده است.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم تصریح کرد: تاکنون برای ارتقای سیستم اطلاعات و ارائه مطلوب تر خدمات در این اداره کل، نزدیک به 800 میلیون تومان هزینه شده که این هزینه ها، چندین برابر شده است.

وی ادامه داد: ورود اطلاعات به اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به دو صورت انجام می‌شود، نخست اطلاعات دولتی، که از شبکه دولت ارسال می‌شود و دوم اطلاعاتی که،خارج از شبکه دولت وارد و در اتوماسیون اداری ثبت می شود، به همین منظور بسترهای اطلاعات داخلی را از بستر اینترنت عمومی جدا کردیم تا بتوانیم امنیت سیستم را ارتقا دهیم.

علیجان‌بیگی با تاکید بر وجود ارتباطات دو سویه با مجموعه‌های مختلف از جمله اداره‌کل فناوری اطلاعات استان، به‌منظور بهره‌مندی مشترک از ظرفیت‌های موجود، تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، 34 خدمت شناسنامه‌دار در سطح کشور احصا نموده که به تایید سازمان امور استخدامی رسیده است. برخی از این خدمات با توجه به اقلیم و شرایط استان قم، مراجعه کنندگان کمتری دارند، اما برخی دیگر، از اهمیت بسیاری برخوردار است همانند مبارزه با ریزگردها که از اولویت‌های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر  مخاطبین منابع طبیعی روستاییان هستند و هنوز زیرساخت ها و گستره ی فرهنگی لازم برای ارائه ی خدمات به این جامعه ی هدف آماده نیست، در میز خدمت الکترونیکی با جامعه محدودی روبرو هستیم و بیشتر تلاش می‌کنیم تا در میز خدمت حضوری، پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم، هر چند دفاتر پیشخوان به ترویج استفاده از بسترهای الکترونیکی کمک ویژه‌ای کرده‌اند و مراجعه کنندگان با استفاده از این دفاتر می‌توانند، بخشی از خدمات را دریافت نمایند.

علیجان‌بیگی با اشاره به اینکه خرید سامانه‌های اصلی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها و پشتیبانی از آن‌ها با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، گفت: این سازمان در حوزه ی سامانه‌ها کار را به صورت متمرکز دنبال می‌کند و ادارات‌کل استان‌ها، اجرای سامانه ها را عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه میز خدمت الکترونیک نیز این رویکرد در سطح کشور به صورت ویژه دنبال می‌شود، عنوان کرد: عملکرد متمرکز و واحد، از خروجی‌های جزیره‌ای جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: به منظور تامین امنیت و بالا بردن ایمنی منابع اطلاعاتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از تجاور هکرها و سرقت اطلاعات، سیستم های فایر وال ارتقا یافت.

انتهای پیام/

نسخه چاپی

ارسال به دوست

 


خروج