نقشه، اساس سامانه پنجره واحد مدیریت زمین
نماینده راهبر اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گفت:اساس سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، نقشه است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، صبح امروز و در سالن کرامت استانداری قم، جلسه آموزشی پنجره واحد مدیریت زمین با حضور کاربران سامانه ی پنجره واحد در دستگاه های اجرایی برگزار شد.
در این جلسه علی عمویی راهبر اجرایی سامانه گفت: اساس سامانه پنجره واحد مدیریت زمین نقشه است و در ابتدای اجرایی شدن این سامانه برخی دستگاه ها نقشه های جامع و دقیقی نداشتند اما به مرور زمان، نقشه ها اصلاح و به روز رسانی شد.
وی افزود: تاکنون 90 دستگاه با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین درگیر هستند که از این تعداد 33 دستگاه به طور مستقیم با سامانه ارتباط دارند و بایستی وارد سامانه شده و پاسخ استعلام دهند.
علی عمویی در ادامه به تعداد خدمات احصا شده توسط سازمان امور استخدامی کشور پرداخت و گفت:تاکنون 251 خدمت احصا شده و حدود 25 خدمت در سامانه ارائه می شود و مابقی خدمات خارج از سامانه به مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می گردد.
نماینده راهبر اجرایی با اشاره به شرایط اتصال به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، اظهار داشت:برای اتصال به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، شرایطی تعریف شده است که شامل فراهم بودن نقشه های رقومی، فراهم بودن زیرساخت های لازم و داشتن ارباب رجوع می شود.
ایشان به فواید راه اندازی این سامانه پرداخت و گفت: این سامانه با کاهش مصرف کاغذ و کپی در کشور تاکنون بیش از 25 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی داشته است.علاوه براین توانسته ، حدود 380 میلیارد تومان هزینه ی ایاب و ذهاب را کاهش دهد.
عمویی به کاهش 35 درصدی زمان پاسخگویی به استعلامات اشاره داشت و گفت: این سامانه تاکنون، بیش از 530 میلیارد تومان صرفه جویی در حوزه های مختلف داشته است.
در ادامه احسان احسان بخش، نماینده ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، آموزش های تخصصی در خصوص سامانه را مطرح و کابران دستگاه های اجرایی مسایل و مشکلات مرتبط با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را مطرح نمودند و راهبر اجرایی سامانه و نماینده ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پاسخگوی مشکلات بودند.
ارسال به دوست