بسمه تعالی
منشور حقوق شهروندي سازمان منابع طبیعى و آبخیزداري کشور
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم
مقام معظم رهبري: روحیه خدمتگزاري ، خاکساري ، تواضع در مقابل مردم و شناخت مردم براي خودتان حفظ کنید که این نعمت بزرگی است.
اصول حاكم بر منشور حقوق شهروندي
·اصل برابري ·اصل شهروند مداري
·اصل احترام و اعتماد ·اصل شفافيت
·اصل پاسخگويي ·اصل عدم سوء استفاده از موقعيت شغلي
·اصل تعهد و وفاداري به سازمان ·اصل به كارگيري مهارت و تخصص
مفاد منشور حقوق شهروندي كارمندان
-
در انجام فعاليتهاي سازماني نظم و انضباط را رعايت نموده و در محل كار خود حضور به موقع داشته باشيم
-
در انجام وظايف و مسئوليتها پشتكار و جديت داشته و آنها را با دقت، صحت و به موقع انجام دهيم.
-
سعي نماييم تا دانش خود در زمينه فعاليت هاي سازماني به روز نگه داشته و آن را با توانمندي و ابتكار خود درانجام فعاليتهاي اداري و سازماني به كار گيريم.
-
براي ايده ها و افكار جديد ارزش قائل شده و در جهت جاري سازي آنها به شكل منطقي در دستگاه اجرايي متبوع و نظام اداري تلاش نماييم.
-
در جهت ارتقاي بهره وري نظام اداري از طريق افزايش اثربخشي و كارايي در حيطه فعاليت خود تلاش نماييم.
-
از امكانات، تجهيزات و سرمايه هاي نظام اداري حفاظت نموده و در استفاده مؤثر و مطلوب از آنها كوشا باشيم.
-
در انجام امور و وظايف محوله سازماني روابط خويشاوندي، قومي، جنسي، نژادي، مذهبي و غيره تأثيري در تصميمات و اقداماتمان نداشته باشد.
-
روحيه انتقاد پذيري داشته و انتقادات سازنده ديگران را به عنوان فرصتي براي اصلاح و بهبود خود و فعاليت هايمان قلمداد كنيم.
-
هميشه و در همه حال رضايت خداي متعال را مد نظر قرار داده و بر آنچه كه خداوند امر يا از آن نهي مي كند، توجه كامل داشته و او را ناظر بر اعمال و كردار خويش بدانيم.
نحوه رفتار و برخورد با ارباب رجوع و همكاران
-
مردم و شهروندان به عنوان ذيحقان براي نظام اداري تلقي مي شوند، تلاش مي كنيم با ايجاد ارتباط مناسب و ارايه خدمت بهتر، تصويري مثبت از دستگاه اجرايي و نظام اداري در ذهن آنان ايجاد نماييم.
-
به مراجعه كنندگان به صورت عادلانه و در چارچوب قوانين، مقررات و ضوابط خدمت ارايه دهيم
-
خواسته هاي قانوني ارباب رجوع را در چارچوب وظايف خود با صحت، دقت و سرعت و بدون تشريفات زائد اداري و تحميل هزينه اضافي به وي ارائه دهيم.
-
به ارباب رجوع احترام گذاشته و در استقبال و صحبت با آنان گشاده رو باشيم
-
به نظرات، پيشنهادات و بازخوردهاي شهروندان و مراجعه كنندگان به عنوان منبعي گرانبها براي بهبود عملكرد نگاه كرده و با ديد منطقي به آنها توجه نماييم
-
به نظم و آراستگي شخصي و محل كار خود توجه كنيم.
-
سعي كنيم فرهنگ تكريم ارباب رجوع، پاسخگويي و گرهگشايي از مشكلات مردم و مراجعان به يك ارزش حاكم در نظام اداري تبديل شود.
-
روحيه كار جمعي را در خود تقويت كرده و در انجام فعاليت هاي گروهي مشاركت جو و مشاركت پذير باشيم.
-
روحيه قدرداني از ديگران را در خود تقويت كرده و سعي نماييم كه اين امر را در بين همكاران اشاعه دهيم.
-
دانش، تجربه و توانمنديهاي خود را با سعه صدر در اختيار همكاران قرار داده و در ارتقاء توانمنديهاي آنان كوشا باشيم.
-
تا حد ممكن در حل مشكلات شغلي همكاران تلاش نماييم و از تجسس در زندگي خصوصي آنان پرهيز نماييم.
دبيرخانه كميته سلامت اداري و صيانت از حقوق شهروندي
|